Facebook kommer nu att kunna rikta vissa annonser baserat på dina offline köpvanor tack vare vissa partnerskap tillkännagavs på onsdagen.
Den sociala nätverk jätten har inked ett avtal med data mining företag Datalogix, Acxiom och Epsilon som kommer att gälla deras skivor om kundernas offline inköp till Facebooks Custom publik produkt. Facebook arbetar också med BlueKai "som ett marknadsföringsverktyg uppgifter plattform för att föra en helt första uppgifter parts webbplats att använda för inriktning på Facebook", enligt bolaget. Anpassade Publiken, som släpptes i augusti förra året, låter annonsörer identifierar Facebook-användare med deras Facebook-ID, telefonnummer eller e-postadress. Nu kan annonsörer matcha den informationen med data från de företag, som utläsa genom program shopper lojalitet.
Den sociala nätverk jätten har inked ett avtal med data mining företag Datalogix, Acxiom och Epsilon som kommer att gälla deras skivor om kundernas offline inköp till Facebooks Custom publik produkt. Facebook arbetar också med BlueKai "som ett marknadsföringsverktyg uppgifter plattform för att föra en helt första uppgifter parts webbplats att använda för inriktning på Facebook", enligt bolaget. Anpassade Publiken, som släpptes i augusti förra året, låter annonsörer identifierar Facebook-användare med deras Facebook-ID, telefonnummer eller e-postadress. Nu kan annonsörer matcha den informationen med data från de företag, som utläsa genom program shopper lojalitet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar